Otaku a běžný život

11. června 2018 v 8:00 | Yuki Anne-chan |  Články
Zdravím všechny příznivce anime, ale i lidi, kteří anime nesnáší.

Tentokrát jsem se rozhodla napsat něco o otaku a běžném životě. Proč chci něco takového napsat? Důvod je jednoduchý, znám člověka, který dlouhou dobu anime nesnášel, měl pro to své důvody, ale zároveň měl zkreslené představy.

Prvně bych chtěla poukázat na jednu věc. Je několik typů lidí, kteří sledují anime. První jsou děti, které vidí jen pohádku. Další jsou lidi, kteří se občas na něco kouknou. Třetím stádiem budou asi Otaku, člověk který rád sleduje anime atd. Je trochu sběratel, zajímá se i o Japonsko atd. Posledním stádiem jsou weebo, lidi kteří jsou po anime úplně šílení, napůl mluví japonsky, chovají se jako anime postavy apod.
Do jaké kategorie bych se zařadila já? Já jsem Otaku.


Kdysi jsem si vyslechla, že anime je jen pro děti, že to lidem kazí život, že je to pro lidi, kteří nemají žádný život. Že je to pro úchyly a podivíny, nemá to žádný smysl. Vlastně je to naprostá blbost, která by neměla existovat. Ale je tomu opravdu tak?

Můj náhled na věc je asi takový, že anime je úplně stejná věc, jako když někdo čte knížky, sleduje telenovely, filmy, Ulici? Každý má nějaký zájem, nějakou věc, díky které může na chvíli uniknout z reality. Pokud je člověk introvert, upřednostňuje domácí aktivity, tak proč nesledovat anime?
Osobně mě anime dalo dost věcí, některá mě poučila, z jiných jsem získala jinačí pohled na věc.

Únik od reality
Sama mohu potvrdit, že pro mě anime jednu dobu bylo únikem od reality. Měla jsem rodinné problémy, z toho psychické problémy a celkově jsem i já dělala problémy. Abych tomu všemu mohla trochu uniknout, sledovala jsem anime, byla to jediná věc, kde se na mě nikdo nedíval skrz prsty. Stále jsem ale byla jen obyčejný otaku. Moje mamka v tu dobu znala jen jednu větu: "Za to všechno může to pitomý anime!" Takže pro lidi, kteří anime nesnáší... To mají lidi radši brát drogy? Každý člověk někdy potřebuje útěchu a každý ji hledá v něčem jiném.

Strašně cool věc
Potom tu je otázka popularity. Určitě jsou i komunity, kde jde lidem hlavně o to, kdo bude lepší otaku, ostatní by mohli říct, že jde o weebos. Jsou to ale i lidé, kteří otaku a anime kazí reputaci a kvůli nim to "normální" lidi odsuzují. Ale když se nad tím tak zamyslím, každá komunita má takové lidi.

Úchyláci!
Ah... Jo tohle je pohled spousty lidí. Hentai... Řeknete anime... Ale oni znají jen hentai a myslí si o vás, jaký jste chlívák a ptají se, jestli jste něco z toho vyzkoušeli, popřípadě kolikrát vás rodiče načapali při sledování. Každopádně lidi... Wtf? Ne že bych byla nějaké neviňátko, když se mrknete na můj animelist, objevíte různé věci, nemluvě o manga listu, který obsahuje z 90% BL. Každopádně nemají vám do toho co kecat, spousta lidí se dívá i na normální porno a pokud někoho vzrušují anime postavy, je to čistě jeho věc ne? :)

Je to pro děti!
Tohle vám obvykle řekne člověk, který se potom jde doma podívat na Frozen... No a co z toho je větší pohádka? Já osobně třeba preferuji anime, které má nějaký větší smysl, hodně mě baví psychologická anime. V tomhle smyslu zbožnuji Death Note. Každopádně každý si přeci může vybrat svůj žánr ne? Filmy také mají žánry.

Teď jste tedy měli možnost přečíst si názor průměrné otaku, která sice sleduje anime, ale žije si vlastní obyčejný život a vždy se zase úspěšně vrátí do reality.
Doufám, že se vám článek líbil a mějte se fajn!

Jak jste na tom vy? Do jaké kategorie byste se zařadili? Odsuzujete nějakou část komunity? 
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Líbí se ti na blogu?

Ano. 62.5% (10)
Je super! Líbí se mi tvá tvorba. 18.8% (3)
Znám lepší blogy. 12.5% (2)
Ne, je to děs. 6.3% (1)

Komentáře

1 Aya Aya | Web | 11. června 2018 v 9:33 | Reagovat

Anime odsuzuje spousta lidí především kvůli tomu, že je to *kreslené*. It hurts my everything whenever I hear this. Ale no lies, je to pravda. Potom japonský humor a vnímání věcí je velmi specifický, resp. odlišný od českého, takže pro spoustu soudruhů zde se na to zvyká či to chápají těžko. Nicméně narážky rodičů na to, že za to může anime a kdyby ses radši šla učit a nečučela na ty pohádky a podobný sračky... No to nejsou pořádné argumenty. :D Bububu dělají všichni rodiče, když mají přetržený vztah se svým dospívajícím dítětem a vypichují kde co, co se jim nelíbí. Znám pár (doslova pár) rodin, kde rodiče sledují skoro anime víc než jejich děti v našem věku, dělají cosplay apod. Fakt záleží.
"...že je to pro lidi, kteří nemají žádný život" - Tím bych argumentovala lidem, kteří čumí na seriály. Je to jen póza a vyjde to úplně na stejno, jestli se člověk dívá na anime, na Ricka a Mortyho nebo na Upíří deníky a já nevím co. :D Takže souhlasím s tebou. :D
Jinak anime se věnuji docela dost a i ostatním  jemu blízkým věcem, nicméně pojem otaku za sebe rozhodně nepoužívám, je mi to už po letech protivné oslovení a nerada se občas ztotožňuji s některými členy komunity. :D Netajím se tím, co dělám a řeknu, co sleduji, případně že chodím na cony atd., ale nemám ráda, když si mě někdo přiřazuje k nějaké skupince automaticky. :D

2 Yuki Anne Yuki Anne | Web | 11. června 2018 v 13:12 | Reagovat

[1]: Jo asi tak nějak no :D

3 Caitlyn Caitlyn | Web | 11. června 2018 v 18:07 | Reagovat

Ešte by som doplnila jedno štádium: ex anime fanda. To som ja. S anime som skončila, asi keď som došla do 8. triedy, akože fakt načisto. Proste...ma to už nebaví. Vysvetlím:
Ako decko som anime pozerávala rada, hlavne to s nádychom kriminálky. A potom som zažívala ťažké obdobie, o ktorom sa rozpisovať nechcem, vtedy bolo anime to posledné na čo som myslela.

O pár rokov som sa opäť dostala k anime, presnejšie k Another, čož bolo fajn. Ale tým to pre mňa končí. Proste, zabavilo ma to na pár hodín. Tak to mám s každým anime. Dívam sa na to asi priveľmi kriticky. Ale sú to moje dôvody, prečo som sa k tomu ani nevrátila - Anime má veľa tropes, ako každá vec ktorá má zabaviť(film, kniha) - tsundere charakter, charakter ktorý je lepší ako ostatní, ale je rezervovaný, či charakter ktorý nás všetkých zachráni lebo je to hlavná postava a je proste vyvolený...takže, často neoriginálne charaktery. Tak isto rôzne scény v anime, ktoré sú nakreslené totálne lenivo, animátori ani nemajú snahu nakresliť súboj, stačí nakresliť také tie čiary ako keď o seba udrú meče(neviem, či ma chápeš). A je toho viac čo by som rozpísala, ale to by na mňa zas bolo že čo hateujem...
Nehovorím, že každé anime je zlé, že je takéto. Ale veľa z nich také je. Máloktoré ma vie originalitou osloviť. Takto to mám proste u všetkého, aj u žánrov ktoré mám rada. Že sa na to takto pozerám. Tak tvrdo :D Máločo ma vie osloviť.

Tu sa ešte dostávam k weebo. Občas mi príde, že ľudia budú sledovať hocičo a obľubovať hocičo, lebo je to ich naj žáner(horror, komédia, anime...), ale ide aj o to sa na všetko pozrieť kriticky. Celkovo toto, obľubovať niečo tak veľmi až je to viac ako životný štýl, viac ako koníček...to mi nepripadá v poriadku. Ani keď je to anime, ani keď je to iná fanbase. Prepáč.

Snažím sa na to pozrieť z trochu iného pohľadu, nie len z pohľadu "no je to kreslené, úchyláci"...to že je to kreslené mi je jedno, ten štýl je pekný. Len rodičia na to nie sú zvyknutí, alebo niektorí naši rovesníci, všetko je to individuálne. Alebo tropes, ako že si asi úchyl ak pozeráš anime...úprimne? Toto som nepočula už dlho, lebo okolo mňa je veľa ľudí, čo anime a mangu obľubuje.  Tento názor majú skôr starší a rodičia, podľa mňa. Ale hey, starší majú celkovo na našu "mladistvú" zábavu ucelené názory, takže toto sa dá čakať. Chápem aj tých rodičov, každý chce nech je z jeho decka čo najlepší človek, a každý podozrivý faktor sa snaží "odstrániť". Je to teda normálne. Mne rodičia občas zakazovali sa dívať aj na disneyovky, keď sa im to nezdalo...takže, toto asi ani nemá s anime moc spoločné. Toto je proste výchova.

Ale späť k môjmu nudnému životnému anime príbehu. Tak ma to nejak prešlo po 8. triede. A doteraz ma to ani nechytilo. Jedine mám rada ten art štýl, ale žeby som nejaké anime sledovala, to nie. Proste, som z toho "vyrástla", lebo som mala iné problémy. Nemala som čas myslieť na anime. A obľúbila som si iné veci oveľa viac ako anime.

Bože zas som to skritizovala...teším sa na ten hate xD

4 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 11. června 2018 v 18:22 | Reagovat

Anime aktivně sleduji nějakých deset let, ale teď už jsem trochu náročnějším konzumentem, který si vybírá a nehypuje jenom nad tím, co zrovna vychází a co je zrovna nejvíc v kurzu, sedmým rokem jezdím na cony, a stejně se odmítám označovat za otaku, protože to slovo pro mě má poměrně dost negativní zabarvení (a upřímně řečeno, můžou za to především lidi ^^"). Jsem ale velmi ráda, že jsi jako protiargument na "Je to pro děti!" nepředhodila Elfen Lied nebo jemu podobný krvák, to je totiž druhý extrém, se kterým se často setkávám … jako by nic jiného neexistovalo. :D

5 Aya Aya | Web | 11. června 2018 v 20:19 | Reagovat

[3]: Kdybys věděla, kolik jim platí za tu animaci - no vypadá to taky podle toho a jsou vůbec rádi, že stíhají kvůli produkci. Není to ideální povolání a leckdy to tak vypadá ve výsledku. :D

6 Yuki Anne Yuki Anne | Web | 14. června 2018 v 0:43 | Reagovat

[3]: Ty jo xD zajímavýý
Každej na to má svůj pohled no :) Jako mě taky některý anime přijdou až trapný... A taky nekoukám úplně na všechno :D

[4]: JOOO s tím se taky setkávám xDD všichni na tohle reagují krvákama :D

[5]: já tohle obdivuju... že to zvládnou kreslit.. přece jen to myslím furt čmáraj ručně všechno :D a až v druhý fázi to převedou do pc a dodělaj barvy atd... :D je to šílenost :D

7 Kim Lula Kim Lula | Web | 15. června 2018 v 14:56 | Reagovat

Sama netuším, kam bych se jako člověk, který sleduje anime, zařadila. Myslím, že nikam. Stejně tak to mám s k-popem a fandomy, kde se odmítám hlásit ke kterémukoli. Stejně to mám i tady, kdy si myslím, že nepatřím do žádného ze stádií. Nějak nerozlišuju anime, pohádky, seriály, filmy, či korejská doramata. Vzhledem k tomu, že miluju jak Barbie pohádky, tak seriál Hannibal - asi těžko bych hledala, co přesně žánrově preferuju. Pro mě je anime jednoduše jen jedna z mnoha voleb materiálu na koukání :D

Ale k těm stádiím - nemám moc, co bych k tomu řekla, v podstatě souhlasím se vším, co v textu padlo. Ale musím se s úsměvem na tváři vyjádřit k lidem, kteří reagují na oznámení, že sleuju anime: "Ty koukáš na hentai ty úchyle???"

Na to mohu říct jen jedno: "Love, řekla jsem anime. Ty evidentně moc dobře víš, co je hentai, ale já jsem úchyl, jo? Ty si tam doma honíš nad pornem, ale já jsem úchyl, jo? No... ok. Asi jsem nepochopila význam toho slova. Nevadí. Se stane."

Víc k tomu asi nemám co dodat.

Snad jen, že pokud je anime pro děti, tak je pro děti i láhev vodky, cigarety a marihuana, protože to, co se v anime často vyskytuje, dětem přivodí leda tak noční můry a doživotní trauma.

8 Yuki Anne Yuki Anne | Web | 18. června 2018 v 0:39 | Reagovat

[7]: xDD hlavní je, že si člověk najde to, co ho baví ^^

:DD s tím hentai, jako jo no :D :D a se zbytkem taky souhlasím :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama






Buy Me a Coffee at ko-fi.com




Typ blogu: Art a design / Vzhled blogu vytvořila Yuki Anne - obrázky jsou mou tvorbou :)